söndag 20 december 2009

Inlägg för synskadade,närsynta,långsynta och blinda



Jag är dålig på de där me blogg asså.. Är inte värst bra på o skriva och formulera mig ,så att det låter intressant. Sen är ju dessutom bloggare nr2 Sandra Candell lika o(intresserad) av bloggen som jag =). Men jag gör väl ett försök igen då... Min syster har ofta och länge påpekat för mig hur viktigt det är att plocka fram det positiva i vardagen. Det är ju så lätt att hänga upp sig på dåliga och tråkiga ting som gör en deppig och sur.,, Och nu i juletid blir jag alltid så bitter och stressad.. Bitter för att jag inte hunnit köpa julklappar, för att jag har så lite tid hemma, för att jag inte hinner träffa alla vänner,för att varningslampan lyser på bilen, för att jag inte saknar julskinka, för att jag inte ..... nä nu kom jag inte på något mer. Men då passar det ju bra att lyssna på storsyrrans visdomsord , så därför lägger jag ut några bilder på saker som har gjort eller gör mig glad och happy!=) Ena bilden är på Harald, en snäll nallebjörn från Hoddevik, Han sov över hos mig här om dagen , då han skulle flyga till Mexico dagen efter. Det var väldigt kul att återse en ur Stadsurfing crew...Det blev lite surfsnack,kärleksråd och en runda på ICA. Harald är rolig och härlig människa som gör en glad!!Tackar för besöket hehe Den andra bilden tog jag en morgon på väg till jobbet. Den är tagen i närheten av Holmenkollen. Kyla,snö ,snöläggning,Tryvann,åkning och bra väder.. det är saker som gör mig väldigt glad och som dessutom blivit en del av min vardag!
Nu har jag två jobbdagar kvar innan julafton , kör hem på eftermiddagen den 22.. slitsamt men det går! Min snälla vän André ska ta en titt på min bil imorgon för å se så att den orkar rulla hela vägen hem . Det uppskattar jag verkligen!
Nu e de natta så sov gott och kos er allesammans!
btw.. blev väldigt konstigt utseende när ja fick in bilderna..Är lite inte så bra på o få de snyggt o så.. Orkar inte helt enkelt!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar