torsdag 3 december 2009

OK men då kör vi.


DET var sommar, tror de var tidigt sommaren 2009... Jag och Sandra står högt uppe på en gigantisk hög med gräs. Vi är i högsta hugg med å  hjälpa Klas att täcka kossornas mat med ett "plastlock" som gör att maten hålls fräsch o go länge.  Myggen var tokiga och gräset kliade i skorna ( hade Sandras ridskor strlk större på mig) men jag var glad ändå. Eftersom jag inte är på hemmaplan så ofta nu för tiden , så uppskattade jag verkligen denna lantliga kväll med Sandra. 
Jag vet inte vet vem det var av oss som kom på idén .. Men de slog oss att en gemensam blogg hade ju vart lite kul, mest för att hålla kontakt med varandra och för att kunna få inblick i varandras vardag. 
Det har tagit tills nu. Just i detta nu sitter jag i en leilighet i Oslo. Jag är ensam,fryser och tycker det är lite synd om mig själv. Men framför allt så saknar jag .. Jag saknar allt och alla.. vänner, katter, grönkål,familj,Bökeberg,Hoddevik,Tärnaby,Bali,pengar,choklad,havet.. Jag saknar allt. Möjligtvis för att jag haft så lite och göra senaste tiden , då blir det lätt att gräva ner sig i saknarträsket. Mitt i allt de där saknandet kom ja o tänka på Sandra Candell och snacket om bloggen. Så nu har jag något att fördriva mina kvällar med när ensamhet och längtan kryper sig på. 


Saneke.. de e för övrigt ett namn vi kom på för si sådär 100 år sedan. De e tänkt att de ska vara en ihopsättning av våra namn.. men då borde de vart Saneri kanske? Sanera? Saneka?.. aja de blev Saneke och så får de vara.

Nog med skitsnack för den här gången.. kommer nog mer ordbajseri inom kort..



1 kommentar:

  1. Lite synd att min kommentar hamnade på fel sida under fel rubrik...=(, aja! sånt som händer! kraam

    SvaraRadera