tisdag 8 december 2009

Men vad hände med min snö?!

Helgen har varit bra. Och nu är det helt plötsligt tisdag... dagarna springer iväg, ibland liite för fort . Idag jobbade jag och det var sååå tråkigt. Men det är något man får räkna med rätt ofta när man jobbar i en skitlift... oj ja menar heis! 
Det har varit tjock dimma och plusgrader hela dagen så inte en människa har åkt. När jag väl var klar för dagen ,så tog jag två åk i backen. Då glömmer man genast bort de tråkiga timmarna på jobbet!
Aja i övrigt händer det inte mycket här i Oslo. Jag längtar hem till jul och hoppas innerligt att jag får träffa min syster med familj. Det känns väldigt tråkigt att jag inte fått tillfälle att träffa hennes tvillingar ännu, de föddes 29 oktober.
En annan grej är ju att president Obama kommer till stan.. Poliser hänger i vartenda gatuhörn och jag hör rykten om att de kommer stänga av vägar runt staden. Hur ska jag då komma till jobbet? Aja de löser sig väl lika allt annat här i livet.. för de mesta löser sig ju trots allt, även om jag ofta har dåligt tålamod =)


Kram och glögg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar